10 Kasım 2010 Çarşamba

tivit tivit twitter


şimdi blog falan iyi hoş da o kadar konuşup bir kere bile tivitır demesek ayıp olmaz mı ha layticim? olur galiba.. eveet tivitır'dan bahsetme ihtiyacı neden duydum, çünkü 1 seneyi aşkın (ilk tivitimi 11 eylül 2009'da girmişim, ilk blog yazımı da 10 kasım'da yazmışım özel günlere özel bi düşkünlüğüm var sanırsam) tivitır'a girmediğim gün nerdeyse yok denilecek kadar az. bizim kızın içkisi kumarı yok ama tivitır bağımlılığı var diyebiliriz yani. peki bu kadar bağımlılık oluşturacak nesi vara gelirsek,

  • en güzel tarafı interaktif* olması, böyle sürekli kımıl kımıl, herhangi bişey yazdığında anında geri dönüşlerin olması ve yazdıklarının birileri tarafından okunması güzel.
  • 140 karakterle ne yazılır diye düşünürken, laf kalabalığı okumadan ham bilgi ya da özümsenmiş bilgiye ulaşıyorsun.
  • sanırım normalde kullanım amacı insanların hakkaten "şunu yaptım, bunu yaptım, buraya gittim" gibi şeyleri yazması lakin türk kullanıcılarında gözlemlediğim kadarıyla durum farklı biraz. biz daha ciddiye alıyoruz tivit olayını, en basitinden bir sürü oscar wilde'miz varmış da haberimiz yokmuş. aforizmalar, gözlemler, tespitler istemediğin kadar. bazıları bol RT getirecek aforizma kasmak için uğraşırken, bazıları da geyik, sanat, siyaset, futbol veya günlük olaylar hakkında yorumlarda bulunmayı tercih ediyor. sanırım kendim de 2. kısımda olduğumdan mıdır bilinmez benim de sevdiğim profil tarzı 2.si.
  • "ee bu feysbuk'taki status updates'e benzemiyor mu peki" diyenler de olabilir, çok benziyor evet. ama saçma sapan video paylaşımı, farmville davetiyesi vb. şeyler olmadan çok daha sade olduğu için ilgi çekiyor. tabii sadece bu sadelik de değil olay, feysbuk ve tivitır arasındaki en bariz fark, feysbuk'ta arkadaş olarak eklediğin insanlar bir zamanlar belli ortak şeyleri (okul-mahalle gibin) paylaştığın insanlar, yani kendi iradenle seçtiklerin değil, ama tivitır'da sadece ve sadece istediğin profildeki insanları takip ediyorsun. yani sayfanda abuk bir tivitle karşılaşırsan her şey bir "unfollow" kadar kolay. misal ben, biraz da bu yüzden tivitır'da kendimi çok daha rahat ifade ediyorum.

sanırım şimdilik bu kadar yeter, özetle takip ettiğin kişileri düzgün seçersen tivitır'ın bağımlılık yapmaması için hiçbir sebep göremiyorum.
    *interaktif demişken, mocktalibeam olarak "tivitır'ı msn'e çevirdiniz huleynn!" benzeri cümlelere maruz kalma rekoru kırmış olabiliriz. pişman mıyız peki? deyiliz tabiiyki de eheh.

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder