10 Şubat 2013 Pazar

Bilginin anlamli hale gelmesi

"(...) Bilgi, yığma malumat seviyesinde kaldigi takdirde insani yormaktan başka işe yaramaz. Bilginin insan icin anlamli hale gelmesi ancak o bilginin yaşama meselesi olarak o insanla baglantili hale gelmesiyle mumkun olur. Yani bir bilgiye sahip olan kisi o bilgi ile hayatinin akışına yön vermeyi basarmissa, dunyasini o bilgiyle kurtarabilmisse o insan tasidigi bilgiyi ozumsemis sayilir. Aksi halde tasidigi bilgi o insan icin sadece yük sayilir. Bilginin insan icin anlamli olmasi, daha dogrusu gercekten bilgi sozune layik olabilmesi ancak ogrenildigi zaman kazanc saglayan ve fakat ogrenilmedigi yahut kaybedildigi zaman insani kayba ugratan ozellikte olmalidir. Sahip olundugu zaman fayda getirmeyen ve elden gidince insani zarara ugratmayan bilgi deger sahibi olmaz."

Surat Asmak Hakkımız / Ismet Özel, s. 56-57

1 yorum:

  1. merhaba.. ben geçtiğimiz cumartesi günü bilim sanat vakfında yüzü çok tanıdık gelen birini gördüm hatta yanına gidip kusura bakmayın ben sizi bi yerden tanıyorum ama çıkaramadım diyecektim.. ama çok muhabbet ehli biri olmadığımdan çekindim.. neyse, daha sonra twitterda görünce o kişinin siz olduğunuzu düşündüm.. acaba doğrumu düşünmüşüm? belki hatırlarsınız, bir iki defa denk geldiğimizde size anlamsızca bakan sarışın birini anımsıyosanız demekki o kişi sizsiniz.. gerçi cumartesi günü bsv'ye gittiyseniz beni hatırlamasanızda o kişi yine siz olmuş oluyosunuz eğer tabi çok büyük bir tesadüf değilse :)neyse.. çok kafama takılmıştı merak etmiştim o yüzden sordum. eğer o kişi değilseniz zamanınızı aldığım üçün özür dilerim..

    YanıtlaSil